Blog

Analiza kolorystyczna – po co?

Jeszcze kilka lat temu sama drwiłam z analizy kolorystycznej i wciskania w ramy czterech pór roku ludzi o tak odmiennym przecież wyglądzie. Później, trochę z przekory postanowiłam wziąć udział w kursie z analizy, która w swej klasyfikacji miała już osiem typów. Wtedy zobaczyłam, że kolor naprawdę ma znaczenie. Nadal jednak czułam, że podział ten ogranicza. Wciąż klasyfikował kogoś albo jako typ chłodny albo jako ciepły. Na szczęście przyszedł czas na podział wg dwunastu typów kolorystycznych i choć nadal opiera się on na czterech podstawowych typach WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA, to wyróżnia takie podtypy, które mogą korzystać z barw swoich typów siostrzanych, które jak by się wydawało, niekoniecznie są zgodne temperaturowo. Mówiąc prościej, system ten dopuszcza istnienie typów mieszanych czyli na przykład niekoniecznie całkiem chłodnych lub całkiem ciepłych, co bardzo mi się podoba. Np. jedna osoba zaliczana do typu Jasnego Lata może dobrze wyglądać w jasnych ale raczej chłodnych kolorach, natomiast druga osoba zakwalifikowana również jako Jasne Lato może już z powodzeniem korzystać z jasnych kolorów ale również tych, które temperaturowo są nieco cieplejsze. Pewnie brzmi to skomplikowanie ale spokojnie.  Jestem właśnie od tego, żeby podczas takiej analizy wszystko wyjaśnić.

0a02910fb4be908d0cbd9a6f56790887

Po tym przydługim wstępie chciałam odpowiedzieć na pytanie: Po co analiza kolorystyczna? Pewnie zdarzyło się Wam, że kupiłyście bluzkę czy sukienkę, która bardzo Wam się podobała, jednak po pewnym czasie stwierdziłyście, że nie, że coś jest nie tak. Nie lubicie się w niej i tyle. Może to być kwestia fasonu ale również bardzo często to sprawa niewłaściwie dobranego koloru. Myślę, że każda z nas intuicyjnie czuje jakie kolory są dla niej korzystne jednak w gąszczu sklepowych półek, trendów jakie obecnie panują, często zatracamy się i kupujemy coś, co później tak naprawdę wcale nie wpasowuje się w nasz styl. Tak naprawdę każdy może nosić prawie każdy kolor, jednak bardzo ważna jest jego temperatura, nasycenie oraz kontrastowość. I tutaj przychodzi z pomocą analiza kolorystyczna, w której priorytetem jest to, żeby sprawdzić w jakich barwach jest Wam najkorzystniej. To oddziaływanie kolorów jest najważniejsze a nie włożenie Was w ramę jednego z typów. Oczywiście określenie go systematyzuje wiedzę i pomaga Wam się poruszać w świecie kolorów ale to kolorysta określa dla Was indywidualnie najbardziej optymalne kolory. Po zakończeniu analizy oprócz Lookbooka oraz Tablicy Inspiracyjnej (Moodboard) otrzymujecie karnet kolorystyczny, który nie jest gotowym gadżetem dla konkretnego typu ale jest dopasowany specjalnie pod Was. Znajdziecie tam kolory, które wybrałyśmy jako najlepsze podczas analizy. Z taką wiedzą i narzędziami już nigdy nie kupicie czegoś, w czym będziecie czuły się źle.

A co może zrobić dobrze lub niewłaściwie dobrany kolor? To już temat na osobny post…

4c001d9fb3a04d40b471d6d6b4c2dd09

Źródło zdjęć: Pinterest

2 komentarze

  1. Zawsze chętnie czytam o analizach 😉 całkiem przydatne są i faktycznie działają

Leave a Reply to Charakteryzatornia Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *